Strona główna
Marketing
Tutaj jesteś

Co to jest newsletter i dlaczego warto go wysyłać?

Marketing Data publikacji - 23 maja 2022 Autor - Redakcja top-newsy.pl
co to jest newsletter


Jeśli prowadzisz własny biznes i klienci docierają do ciebie online, powinieneś wykorzystać Internet do prowadzenia dodatkowych działań marketingowych. Jednym z narzędzi, które do tego służy jest newsletter. Dowiedz się, co to jest newsletter oraz jak go przygotować, czytając poniższy tekst.

Zobacz także: Psychologia w reklamie, czy to już manipulacja?

Czym jest newsletter?

Newsletter to e-mail wysyłany do osób, które zostawiły ci swój adres i zgodziły się na korespondencję. W wiadomości możesz informować klientów o nowych promocjach i ofercie albo opisywać zmiany w firmie. Treść e-maila musisz dopasować do odbiorców.

Zapisanie do newslettera nie jest obligatoryjne dla osób, które odwiedziły twoją stronę, były wstępnie zainteresowane ofertą albo zrobiły zakupy. Dlatego też, proponując klientom newsletter, musisz dać im obietnicę wartościowych treści i przygotowywać newsletter pod względem technicznym i merytorycznym.

Często za samo zapisanie się do subskrypcji, klienci otrzymują jakąś korzyść: ebook, zniżkę na zakupy albo darmową wysyłkę. W ten sposób łatwiej zdobyć kolejne maile. Następnie, aby klient otwierał kolejne wiadomości i nie rezygnował z ich otrzymywania, musisz dostarczyć mu atrakcyjną treść.

Co daje nam newsletter?

Newsletter pozwala być w kontakcie z potencjalnymi klientami i tymi, którzy już zrobili zakupy. Może być nośnikiem informacji o produktach, nad którymi pracujesz i zmianach w ofercie. Za pomocą newslettera możesz prowadzić również kampanię sprzedażową i przedsprzedaż.

Jeśli prowadzisz bloga, w newsletterze możesz informować o nowych artykułach albo wykorzystać go do recyklingu treści i przypominać o starszych wpisach o podobnej tematyce.

To świetne narzędzie do tego, by poznać odbiorców. Aplikacje rozsyłające newsletter pozwalają monitorować to, ile osób otworzyło wiadomość a potem z linka w niej zawartego przeszło do twojej strony. W ten sposób możesz podzielić subskrybentów na segmenty i wysyłać do nich odrębne wiadomości. To uczyni twój newsletter spersonalizowanym, co jest jedną z jego nadrzędnych cech.

Jak powinien być dobry newsletter?

W newsletterze musisz dopasować język do swoich odbiorców. Wiesz, kto jest twoją grupą docelową i to jej językiem powinieneś się komunikować. Inaczej wyglądać będzie mailing wysyłany do klientów biznesowych (firm), a inaczej do indywidualnych (osób fizycznych).

Maile powinieneś wysyłać cyklicznie – najlepiej w konkretnym dniu. Nich klient kojarzy, że wiadomości od ciebie przychodzą w poniedziałki albo zawsze ostatniego dnia miesiąca. Dostosuj częstotliwość wysyłki do tego, jaką działalność prowadzisz. Statystycznie newsletter nie powinien być wysyłany częściej niż raz w tygodniu. Lepiej przygotować merytoryczny e-mail raz w miesiącu, niż wysyłać co tydzień zdawkowe wiadomości.

Musisz zadbać także o poprawność językową i ortograficzną maili. Klient traktuje newsletter jak list, który do niego osobiście napisałeś, więc niechlujny tekst, pełen błędów i literówek może poczytywać jako brak szacunku. Zaplanuj zarówno treść a potem jej układ, by była dla klienta czytelna.

Poza tym istotne jest również to, by newsletter był dobrze skonstruowany technicznie: linki muszą się prawidłowo otwierać a obrazki wyświetlać. Warto zadbać też o responsywność – wielu klientów korzysta z poczty elektronicznej na telefonie zamiast komputera.

Co zrobić, by klienci nie rezygnowali z subskrypcji?

Dostarczaj swoim odbiorcom wartościowe wiadomości. Jeśli w ramach newslettera otrzymają coś, czego nie ma na stronie, czy blogu, chętniej przy nim pozostaną. Od czasu do czasu możesz przygotowywać dla nich dodatkową zniżkę albo treść ekstra.

W komunikacji stosuj się do prostych zasad: proś, dziękuj i przepraszaj, jeśli tak trzeba. W wiadomościach możesz również pytać – takie komunikaty są bardziej osobiste. Jest też szansa, że niektórzy odpowiedzą na twoją wiadomość.

Programy do tworzenia i rozsyłania newslettera są potężnym narzędziem, dzięki któremu możesz śledzić zachowania konsumenckie klientów. Warto z niego korzystać w rozwijaniu swojej firmy.

https://top-newsy.pl/czy-da-sie-stworzyc-reklame-idealna/

Zarządzanie zespołem – jak budować efektywną kulturę pracy w firmie

Redakcja top-newsy.pl

"Top-Newsy" to dynamiczna redakcja internetowa, która specjalizuje się w obszarach IT, biznesu, marketingu i finansów. Jej działalność koncentruje się na dostarczaniu czytelnikom najnowszych informacji, analiz rynkowych, praktycznych porad oraz ciekawostek związanych z szybko zmieniającym się światem technologii, przedsiębiorczości i finansów. Zespół redakcyjny "Top-Newsy" składa się z doświadczonych profesjonalistów z różnych branż, którzy śledzą najnowsze trendy i wydarzenia, aby dostarczać czytelnikom wartościowe treści i inspiracje. Ich celem jest nie tylko informowanie o najważniejszych wydarzeniach związanych z IT, biznesem, marketingiem i finansami, ale także wspieranie przedsiębiorców i specjalistów w podejmowaniu mądrych decyzji i osiąganiu sukcesów w dzisiejszym dynamicznym świecie biznesu.

MOŻE CIĘ RÓWNIEŻ ZAINTERESOWAĆ

Jesteś zainteresowany reklamą?