Jesteś przedsiębiorcą? Jednym z Twoich obowiązków jest regularne płacenie składek ZUS. Nieopłacenie ich w terminie może wiązać się z odsetkami i karami. Jeśli zalegasz z płatnością, możesz mieć ponadto problem z uzyskaniem np. kredytu czy leasingu. Dowodem na to, że masz opłacone wszystkie składki, jest zaświadczenie o niezaleganiu ZUS. Skąd wziąć taki dokument? Przeczytaj artykuł!
Kiedy zaświadczenie o niezaleganiu ZUS jest potrzebne?
Tak naprawdę przedstawienie takiego zaświadczenia jest często spotykane i wymagane w wielu miejscach. Opłacanie ZUS jest Twoim obowiązkiem, a uregulowanie wszystkich płatności w terminie świadczy o tym, że Twoja firma jest rzetelna. Nic więc dziwnego, że zaświadczenie o niezaleganiu ZUS może być potrzebne, kiedy chcesz przykładowo:
- podpisać umowę leasingową, np. dotyczącą samochodu,
- skorzystać z konkretnej formy faktoringu,
- wziąć kredyt na firmę, np. obrotowy,
- otrzymać środki de minimis na dalszy rozwój swojego biznesu,
- wziąć udział w publicznym przetargu.
Chcesz wiedzieć więcej o tym, kiedy zaświadczenie o niezaleganiu ZUS jest potrzebne podczas ubiegania się o faktoring? Przeczytaj artykuł na stronie PragmaGO:
https://pragmago.pl/porada/zaswiadczenie-o-niezaleganiu-zus/
Jak otrzymać zaświadczenie o niezaleganiu ZUS?
Aktualnie uzyskanie dokumentu jest bardzo proste i wygodne. Wystarczy, że złożysz wniosek ZUS RWN. Najczęściej przedsiębiorcy robią to po prostu przez internet – z wykorzystaniem profilu zaufanego lub e-dowodu. Wszystkie informacje znajdują się na stronie https://www.biznes.gov.pl/ i to właśnie tam wypełniasz specjalny formularz.
Wniosek możesz ponadto złożyć osobiście w okienku albo wysłać pocztą (wcześniej wydrukuj go, wypełnij i podpisz). Zaświadczenie otrzymasz w taki sposób, jaki zaznaczysz na formularzu. Zakład Ubezpieczeń Społecznych na wydanie dokumentu ma 7 dni od otrzymania Twojej prośby i robi to bez dodatkowych opłat. Na zaświadczeniu znajdą się informacje potwierdzające, że wszystkie należne składki są opłacone, a dodatkowo widnieją tam niezbędne dane Twojej firmy.
Co zrobić, gdy nie masz środków na zapłatę ZUS?
Czasami zdarzają się przejściowe problemy finansowe, np. związane z sezonowością lub innymi niezależnymi czynnikami. Może dojść więc do sytuacji, że regularne opłacanie ZUS będzie niemożliwe. Jeśli nie zapłacisz w terminie, będziesz zalegać ze składkami – to naraża Cię nie tylko na kary i odsetki, ale też problemy z uzyskaniem np. pomocy finansowej de minimis, leasingu czy kredytu.
Żeby uregulować ZUS w terminie, możesz jednak skorzystać z finansowania podatków w PragmaGO. To rozwiązanie, dzięki któremu uzyskasz środki na niezbędne daniny państwowe, a później spłacisz je w wygodnych ratach. Dzięki temu wszystko zostanie spłacone na czas i nie będziesz zalegać z płatnościami. Twoja firma nie straci w oczach potencjalnych kontrahentów czy inwestorów.
Finansowanie podatków to usługa przydatna w sytuacji, gdy masz przejściowe problemy finansowe. Wniosek złożysz przez internet, a warunki zaakceptujesz SMS-em.
Artykuł sponsorowany